Verdien av en god Onboardings prosess
God opplæring og oppfølging er helt avgjørende for at nye medarbeidere skal lykkes med salg.
Onboarding sørger for at nye medarbeidere raskt blir kjent med, og integrert på arbeidsplassen. Onboarding bidrar til at nyansatte raskt kommer inn i de daglige jobbrutinene, samt blir en del av det produktive samspillet på arbeidsplassen.
Mogi Sales har derfor utviklet et trygt, godt og velfungerende Onboardings program for nyansatte. Onboarding programmet er skreddersydd og kvalitetssikret, for å bidra til at nyansatte skal lykkes som salgskonsulenter. I Mogi Sales går de nyansatte gjennom to uker med intensiv opplæring. Opplæringen består blant annet av praktiske oppgaveløsninger, produktopplæring, innføring i salgets fire faser, salgskurs, GDPR og personvern kurs, og en avsluttende eksamen. Etter de første ukene vil du som salgskonsulent bli fulgt opp med et individuell tilpasset opplæringsprogram, og av en av våre dyktige og erfarne salgsledere. Funn viser at individuelt tilpasset opplæring i kombinasjon med kollektiv opplæring vil gi 23,5% høyere salgsytelse (Kilde).
Mogi Sales ble godkjent Callcenter i 2017, en sertifisering som viser til profesjonalitet og seriøsitet. Forskning viser at en godt gjennomført Onboarding bidrar til bedre resultater, jobbtilfredshet og lavere turnover.
Salgserfaring er relevant i de fleste bransjer i dag, og kompetanse innenfor salg og kommunikasjon kan komme godt med videre i arbeidslivet. Salgsjobben krever motivasjon og ståpåvilje, og som salgskonsulent er man også i stor grad ansvarlig for egen suksess. Men ved hjelp av god opplæring og tett oppfølging, er forutsetningene lagt til rette for at du skal lykkes som salgskonsulent hos oss.
Er du nysgjerrig på mulighetene dine i Mogi Sales? Ikke nøl med å ta kontakt med rekrutteringsteamet for en uforpliktende prat på: 940 80 888